środa, 20 marca 2013

Koszyk z t-shirtów. Włóczka z t-shirtów - DIY.

Moje marzenie o białym kocyku w kolorowe kwiatki powoli się ziszcza, a żeby było mi miło dziergać zrobiłam po drodze koszyk na włóczki. Docelowo ma być to koszyk na dziecięce szpargały w naszym białym , drewnianym letnim domku działkowym, ale że domek na razie w dalekich sferach marzeń, to koszyk wykorzystuję już.



 


 
 
Na koszyk zużyłam 8 podkoszulków w rozmiarz XL, 7 z nich było tej samej firmy, dobra "włóczka" z nich wyszła. 1  chiński podkoszulek - i niestety na denku widać to, w którym miejscu jest zmiana - włóczka wyszła cieńsza, mimo takiej samej szerokości cięcia. Podkoszulki wyprałam w wybielaczu przed pocięciem, a pocięłam tak:
 

 
 
Z 8 podkoszulków wyszedł koszyk o średnicy 35 cm i wysokości 15 cm. W sumie myślałam, że będzie większy, a raczej wyższy, ale się stare t-shirty skończyły, a pocięcie nowych ...hmm... no tak... nie powiem, żeby mi przez myśl nie przeszło, ale ostatecznie zrezygnowałam, by nie schrzanić idei recyklingu ;).
 
Dziergałam sporym szydełkiem, choć specjalnie trochę za małym, żeby splot był ciasny. Dzięki temu (oraz porządnemu wykrochmaleniu) ścianki koszyka są sztywne, a sam koszyk nie traci formy.
 
 
 
 
 
 
Tu bez wielkiej zawartości, trzyma kształt:

 

 
 
Wyliczyłam sobie, że  muszę wydziergać 297 kwasradty :)... długa droga przede mną, szacunkowo kocyk zobaczycie ostatecznie za jakieś ... pół roku.
 
 
Śiskam wiosennie, a co!
M.

34 komentarze:

  1. Świetny kosz. Kawituszki są urocze. Może jakiś schemacik podrzucisz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Schemacik na koszyk czy na kwiatkowy kwadrat?

      Usuń
  2. ten koszyk jest przepiekny! tyle sie napracowalas i nacielas, ale warto bylo. sama bym taki koszyk chciala, wyszedl idealnie!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Będę niecierpliwie czekała przez te pół roku :D
    Bardzo fajny koszyk Ci wyszedł ;)

    Mam prośbę, zagłosujesz na mojego pieska ? Dżala nr 7
    http://klubkotajasna8.blogspot.com/2013/03/gosujemy-konkurs-marzec-2013.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowny !!! Ale mnie zainspirowałaś :)
    Kwadraty również piękne :)
    Oj, aż mi się zachciało poszukać szydełka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny pomysł na koszyk:)
    Kwadraciki też jakby inne niż do tej pory widziałam. Takie wypukłe.
    Efekt kocyka może być super.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczny koszyczek:) I pomysł recyklingowy super:)

    OdpowiedzUsuń
  7. koszyk bardzo fajny, ale ja już czekam z niecierpliwością na kocyk :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajnie wygląda ten koszyk :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Sprytny ten koszyczek wyszedł:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudny koszyk! Ja się przymierzam do zrobienia puf tą metodą. Szukam jeszcze po sh odpowiednich podkoszulków :)
    A na kocyk czekam!
    Kwadraty są cudne! Śliczne kwadraty!
    Jak się robi takie wypukle?
    Kwestia włóczki i szydełka?

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak Ty to robisz kobieto przy dzieciach i robocie!!!! Jesteś moim idolem! Mój apetyt na szydełkowanie wzrasta od samego patrzenia. Koszyk jest super! Też widziałam robione taką metodą pufy, które były uznawane za totalny designerski hit! Ciekawe czy dywanik robiony taką metodą by sie sprawdził...hmmm. Przegrzebię dziś wszystkie stare T-shirty w domu pod kątem kolorystycznym...
    PS. Jak łaczyłaś te pocięte paseczki w jedną t-shirtową włóczkę ???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, jak widzisz po częstości wpisów teraz, a w czasie kiedy jeszcze nie wrociłam do pracy, to chyba jednak nie specjalnie mam kiedy się wyżyć twórczo ;). Łapię chwile, ale to już niestety nie to, no nie ma kiedy... A co do włóczki, przyjrzyj się,na zdj 6. tnie się paski potem na tym boczku po skosie i wychodzi Ci jeden długi kawałek, nie musisz nic wiązać.

      Usuń
  12. super kosz, ja już pocięłam podkoszulki czekają w kłębuszkach i chce zrobić dywanik na okrągło.
    Wyłania się piękny pled

    OdpowiedzUsuń
  13. Rewelacyjny koszyk na różności szydełkowe!!! a pledzik zapowiada się cudownie - będzie P-I-Ę-K-N-Y ♥
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Bomba! A wiesz, że w zeszłym tygodniu myślałam żeby sobie taki koszyk zrobić, choć na razie nie mam pojęcia jak :D Chyba metodą prób i błędów trzeba będzie :)))
    Pozdrawiam i zapraszam na candy :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam recyklingowe cuda!!!! Fantastyczny koszyk... Idę się porozglądać w szafie Męża za jaką koszulką...

    Pozdrawiam wiosennie
    Munia

    OdpowiedzUsuń
  16. Super pomysł, nie wiedziałam że można zrobić włóczkę ze starych podkoszulków. I jaki fajny ten koszyk. Świetne!

    OdpowiedzUsuń
  17. pomysł obłędny, muszę wypróbować ;), pozdrawiam,Marta

    OdpowiedzUsuń
  18. 297 kwadraty ?! no to ja trzymam kciuki bo to prawie niewolnicza robota :D
    czyli jak zaglądną w pażdzierniku to ją zobaczę hmmm ? :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Trafiłam na bloga jakiego szukałam -dziękuję za niego! Od razu dodaję do ulubionych i biorę się za szycie sukienki z topika wg Twojego tutorialu - naturalnie umieszczę linka do Twojego bloga u siebie jak tylko kiecunia wyjdzie -a pewnie tak bo świetnie to obfotografowałas i opisałas! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. Śliczny, a jeszcze jak zobaczyłam z czego zrobiony.. no szacun:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Dlaczego ja ten post przegapiłam? Świetna sprawa z tym koszykiem. Chyba sama coś pomyślę w tym temacie.

    OdpowiedzUsuń
  22. Wspaniały koszyk i genialny pomysł... też o takim marzę... tylko u mnie brak starych podkoszulek:(

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo mi się podoba kosz. Ostatnio też zaczęłam próbować takich zabaw. Pozdrawiam i zostaję jako obserwator. Zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  24. Mam kilka starych nieużywanych podkoszulków- koniecznie muszę nadać im drugie życie :)

    OdpowiedzUsuń
  25. A może jakaś podpowiedź jak zrobić takie kwiatki?:)

    OdpowiedzUsuń
  26. a jest szansa na jakiś tutorial lub schemat? proszę :-)

    OdpowiedzUsuń
  27. Nie widzę dokładnie jak jest pocięty t- shirt

    OdpowiedzUsuń
  28. Moim zdaniem najfajniejsze jest robienie na drutach. Można się naprawdę bardzo uspokoić, a także zrobić coś, co w późniejszych czasach przyda się w życiu codziennym. Ja kocham swoje sweterki, kocham czapki, kocham szalik i rękawiczki. Naprawdę można robić to zawodowo. Wejdź i zobacz np. tu co ma do zaoferowania firma welnabawelna.pl - spodoba wam się :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...