wtorek, 2 października 2012

Haftowane abecadło.

    Pewnego razu "bardzo produktywnie" spędzając czas na buszowaniu w różnych craft-stronach internetowych znalazłam prace Alicii Paulson i zobaczyłam TO  i od razu wiedziałam, że MUSZĘ taki alfabet wyhaftować! Nie czekając, wybrałam się z Baśką (tak, to jeszcze były te czasy, kiedy w ciągu dnia mogłam gdzieś się wybrać spontanicznie z Baśką - po pierwsze nie pracowałam, po drugie Basia była z-d-r-o-w-a ; mam wrażenie, że to było wieki temu) ... więc wybrałyśmy się do biblioteki i wyszperałyśmy zakurzoną książkę z działu "książki mniej odwiedzane, w kącie postawione" pt "Haftowanie, 150 najpiękniejszych ściegów" wyd. Świat Książki.
Uzbrojona w literaturę, nici i igłę ochoczo zabrałam się za robotę... i tak haftowałam wieczorami... hafowałam... haftowałam... aż minęły 2 miesiące i jest efekt. Ta daam:



Teraz pewnie abecadło poczeka kolejne 2 miesiące, aż szanowny M. wywierci dziurę na haczyk :)...
ABC zostało wyhaftowane do pokoju dzieci, który sukcesywnie urządzam baaardzo powolutku, w jasnych kolorach, pastelowo. Z tego powodu zmieniłam kolory haftu w porównaniu z oryginałem, żeby się ładnie komponował.

Trochę detali:


A- łańcuszek i ścieg atłaskowy
B- ścieg konturowy



F- sznureczek
G- ścieg koralikowy


L- troszkę widać, ścieg zadziergiwany kolisty
P- łańcuszek
Q- ścieg konturowy, łańcuszek oczka pojedyncze i węzełki kolonialne



a to moje ulubione literki, najbardziej mi się podobają: V, W - sznureczek, węzełki,ścieg pseudo- atłaskowy i ścieg płaski ukośny naprzemienny :)



Nazwy ściegów i cała robota taka, że czułam się jakbym się w dawne czasy przeniosła :). Z pewnością jeszcze jakiś hafcik powstanie, ale na razie mam przesyt i na tamborek patrzeć nie mogę. Teraz maszyna działa na pełnych obrotach, co z tego wyniknie niebawem.

Słonecznych dni!
M.



26 komentarzy:

  1. O tak! Prawdziwe arcydzieło! Piękny obrazek i piękne hafty :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ajjjjj jakie piękne!!! a mi się J K bardzo podoba :)
    dopisuję do listy zrobić na emeryturze :P

    OdpowiedzUsuń
  3. To jest cudowny pomysł. tyle ściegów w jednym obrazku.
    Ślicznie to wydziergałaś!

    OdpowiedzUsuń
  4. Podobnie jak Sagitta dopisuję do tej listy "na emeryturze". Piękny alfabet. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne! Chciałabym tę książkę dostać w swoje łapki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękności!! Masa roboty ale możesz być z siebie dumna!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne abecadło !!Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jakie cudne abecadło! Bardzo mi się podoba.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękny! Cudnie kolory dobrałaś! Niech Twój mężu się spręży i wbije ten haczyk w ścianę bo szkoda, żeby taki haft bezczynnie na półce stał:) Niech wisi i cieszy oczy!

    OdpowiedzUsuń
  10. Coś niesamowitego ;) piękne , no i pracochłonne na pewno ale efekt rewelacyjny. Uwielbiam takie rzeczy, chciałabym się tak nauczyć ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. O jaaaaaaaaacieeeeeeeee!!!!!! Niesamowita robota i fantastyczny efekt! Bardziej mi się podoba od oryginału nawet ;)
    A te techniki najprzeróżniejsze genialne! Wszechobecny haft krzyżykowy wymięka - nie obrażając krzyżykowych hafciarek ;)))

    OdpowiedzUsuń
  12. Jakie świetne abecadło!!!!!!!!!! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  14. fantastyczny , rany ile ty znasz ściegów podziwiam , ja marnie jakies podstawy a i tak cos tam haftuje :)))) serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Pięknie Ci wyszło :) Podziwiam, bo ja jestem niecierpliwa i chciałabym efekty od razu widzieć, a haft to jednak mozolna praca, ale efekty warte czekania :)
    Ślicznie i kibicuję małżonkowi ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. cuuudne dzieło! i przepiękne foto :]

    OdpowiedzUsuń
  17. WOW!!! To jest przepiękne!!! Jakim cudem ja wcześniej do Ciebie nie trafiłam?

    OdpowiedzUsuń
  18. przepiękny! i ogrom pracy w to włożyłaś - nie tylko w samo haftowanie, ale i poszerzanie wiedzy. Nitki biją brawa!

    OdpowiedzUsuń
  19. Ale piękny ten alfabet! To zdecydowanie coś dla mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Coś cudownego. Podziwiam zapał i wykonanie - naprawdę pięknie i równiutko wyszyte. To na pewno niesamowita ozdoba pokoju. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...