piątek, 7 września 2012

Vintage piżamka dla Basi. Konkurs "Recyklingowe wariacje".

    Była tak piękna, że nie mogłam się jej oprzeć, mimo że nie miałam żadnego zapotrzebowania, żadnego planu coby z niej uszyć. Złamałam więc swoje postanowienie, że nie kupię już żadnego materiału, jeśli nie będę wiedzieć co chcę z niego uszyć - mam już ich tyle, że miejsca brak w szafie. Ona  jednak wygrała  - piękna, nowa bawełna drukowana w cudne kwiaty - to co wzrok podziwiał to nic w porównaniu do wrażenia w dotyku - mocna, a delikatna i przemiła niewyobrażalnie. Więc odżałowałam te 3 zyle na tę śliczną poszewkę na poduszkę w sh ;).



Zapotrzebowanie szybko się objawiło - czas było uszyć piżamkę dla Basi.


Zrecyklingowałam poszewkę w kwiatki oraz starą, po Antonim odziedziczoną, zwykłą taką  chłopakową koszulkę.



Spodenki to model 626 z Burdy dla dzieci 1/2012 tylko nogawki zostały wydłużone. Niestety przeglądając te 5 numerów Burdy, które posiadam (w tym dwa "Burda dla dzieci") zauważyłam ze smutkiem, że w wykrojach jest dziura rozmiarowa - a mianowicie brakuje rozmiarów 80 -86-92 - a takie Basiek będzie potrzebować przez najbliższy rok :(. Jeżeli już są wykroje w tym rozmiarze, to takie dzidziusiowe, że już się nie nadają, ... a tyle fajnych rzeczy jest i zaczynają się od 104 ...wrrr!. Mam nadzieję, że to tylko akurat w tych moich egzemplarzach tak trafiłam? Spodenki szyło się genialnie: wiadomo, prosty wykrój, mały rozmiar (80) i cudowna tkanina. Gorzej było z bluzeczką...



Jak ktoś ma dobry monitor, to na zdjęciu dojrzy mały ślad po pruciu - serce było dwa razy szyte :). Bluzka rozciągliwa, a serce nie  - z tego prosty wniosek, że może być problem - i był - ponaciągało mi się toto szare i krzywiło że hej. Pewnie powinnam mieć jakąś inną igłę do dzianin czy coś takiego - muszę popodglądać na Waszych blogach - ale  tu awaryjnie poradziłam sobie tak, że z lewej strony bluzki dzianinowej zaprasowałam kwadracik z flizeliny i poszło już ładnie (no w miarę ładnie). I proszę zwrócić uwagę na mały niuans - że mi się ładnie napis "sleep" wpasował w to serce ;).

Piżamkę zgłaszam na konkurs "Recyklingowe wariacje":



Pozdrawiam z domu pełnego potworów z gilem do podłogi (sezon przedszkolny został zainaugurowany ;) ). Mam nadzieję, że przez weekend się uczłowieczą i mój poniedziałkowy come back do rzeszy kobiet pracujących się ziści...

M.

p.s. Jak sobie patrzę na tę piżamkę, to żałuję że nie było poszewki na kołdrę bo sama bym takie porcięta chciała :).

18 komentarzy:

  1. prześliczna! :)
    recykling górą! jednak czasu na to potrzeba... :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ładny komplecik powstał. :) pozdrawiam serdecznie :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczne gacioszki, a bawełna rzeczywiście do pozazdroszczenia :)
    A serduszko wyszło super - ja mam dobry monitor, a nic serduszku do zarzucenia mieć nie mogę!

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudna ta piżamka! Sama chciałabym taką :P

    Co do Burdowych wykrojów to zgadzam się z Tobą. Jest luka w rozmiarach. Mój Wik także nosi obecnie rozmiar 80-86 i jedyne co udało mi się uszyć dla niego to spodenki. Nic innego, bardziej chłopięcego, dla prawie 2-latka nie ma :( A rozmiar 104 to chyba za rok, albo i później nosić będzie.

    Ja także mam chorobę zakupową. Obecnie jest tak, że jak wchodzę do sh, to pierwsze co robię to szukam fajnych wzorów w wielkich rozmiarach ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja myślałam, że to materiał za 30 zł, aż monitor wycierałam i szukałam 0 koło 3. Śliczny komplecik.

    OdpowiedzUsuń
  6. cudo wyszlo! az zazdroszcze tej malej pizamki! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piżamka wyszła cudowna :)
    sama chętnie bym w takiej pospała :)

    OdpowiedzUsuń
  8. No piżamka pierwsza klasa! Nie jedna młoda dama by chciała w takiej położyć się spać niczym księżniczka. Brawo!

    OdpowiedzUsuń
  9. Piżamka fantastyczna. Zapraszam do mnie po odbiór wyróżnienia :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Skąd ja znam to zapotrzebowanie na piżamy... zabrałam się za piżamową serię, ale mam wrażenie czasem że ile bym ich nie uszyła to i tak będzie zawsze za mało :)

    Twoeja jest śliczna :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pidżamka super, proste pomysły są najlepsze:)
    Dzięki Pani Magdo, i ja zainspirowana skorzystałam z konkursu;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Słodka, od razu w takie pochmurne dni chce się wskoczyć do łóżeczka spać.

    OdpowiedzUsuń
  13. Powiem tak- piżamka jest urocza, przesłodka i jedyna w swoim rodzaju. Pomysł cudowny, żeby tej tkanice dać drugie zycie. rewelacja. Życze powodzenia w konkursie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Baaaardzo ładna- w klimacie...a sleep super!!

    Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  15. Piżamka świetna ;) A co do Burdy to z Lenką jesteśmy w tym samym miejscu... są za małe i za duże, a nie ma w sam raz ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. powiem Ci że ładniejszej piżamki jeszcze nigdy nie widziałam! jest przeurocza i szczerze to sama taką bym chciała!:D

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...