poniedziałek, 4 czerwca 2012

Poniedziałkowy przegląd szydełkowy (6). Kocyk - tutorial działkowy.

   Udało się pokonać walkę z czasem i zmieścić jeszcze gdzieś pomiędzy przygotowaniami do urodzin i chrzcin Basi, przygotowanie kursu na "wzór stokrotkowy". Kocyk w stokrotki dla Basi powstał właśnie przy jego użyciu.
Tutorial zwany działkowym, jest  mniej może dopracowanym niż zwykle, bo robiony był na działce. Założenie było takie, że Basia ma drzemkę, a ja dziergam kursik i robię foty. Założenie okazało się błędne po 10 min, stąd na zdjęciach da się zauważyć współudział małej dziergaczki i jej dodatkowe interpretacje kompozycji (a to stokroteczka, a to listek się pojawia ... były też kamyki, ziemia i robale, ale już Wam darowałam :) ). Zapraszam, szydła w dłoń!



Na początek dla tych co więcej niż wzór do szczęścia nie potrzebują, proszę oto:





A teraz dla Tych co chcą dalej popatrzeć:

1. Zaczynamy od łańcuszka o liczbie oczek podzielnej przez 10; + 6 i + 1 na rząd podstawowy (tu akurat próbka, długość łańcuszka 20+6+1 oczek ). Jak już pisałam w poście o kocyku, należy pamiętać, że po wydzierganiu kilku następnych rzędów robótka nam się zwęzi! Ja zaczęłam od łańcuszka o dł 60 cm, a po wyrobieniu kilku rzędów robótka miała 50 cm i tak już zostało (dlatego kocyk Basiowy ma ramkę ;) - choć wcześniej jej nie planowałam).
2. Rząd podstawowy:  UWAGA - dla totalnie początkujących podstawowe oczka wyjaśniłam tutaj. 1 sc w drugim oczku łańcuszka od strony szydełka, 1 sc w kolejnym.
3.4.5. ominąć 3 oczka łańcuszka i w kolejnym 7 x dc (tu pierwszy dc)



6. cztery dc  tym oczku
7. całość - 7 dc w jednym oczku
8,9,10. znowu omiń 3 oczka łańcuszka i w kolejnych trzech po 1 sc (czyli 3x sc)




11,12. omiń 3 oczka łańcuszka i ponownie w kolejnym 7 x dc


13,14. omiń 3 oczka łańcuszka i w kolejnych trzech po jednym sc (czyli 3x sc).
15. UWAGA: opis zakończenia rzędu robótki (na bokach robimy połowę półokręgu, żeby brzeg był prosty a nie falowany)- omiń 3 oczka łańcuszka (kolejne wkłucie powinno wypaść w ostatnim oczku łańcuszka) i tym razem 4 x dc w to ostatnie oczko.


16,17. obróć robótkę , zmień kolor włóczki - 1 x oczko łańcuszka w  nowym kolorze
18. rząd oznaczony na wzorze jedynką: 2 x sc w kolejnych oczkach
19. 3 oczka łańcuszka
20.21. pęczek siedmiosłupkowy: 7 x dc w kolejnych 7-dmiu oczkach po jednym (ale ostatniej pętelki z każdego dc nie przeciągamy , tylko zostawiamy na szydełku - w sumie ma zostać 8 pętelek- patrz zdj. 21)


22. narzut i przeciągamy nitkę przez wszystkie 8 pętelek.
23. 3 oczka łańcuszkowe
24, 25. 3 x sc w kolejnych  trzech oczkach


A tu nagle na tacę z tworzącym się tutorialem wtargnęła mała dziergaczka :)...


... zamieszała, powiedziała swoje zdanie " łałałąłąłą laala lelele" i poszła kosić trawę :)


25. wracamy, powtórzę, że tu jest 3 x sc w kolejnych 3 oczkach
26. 3 oczka łańcuszkowe
27. pęczek siedmiosłupkowy jw. ( 7 x dc w kolejnych oczkach i spięte razem)
28. 3 oczka łańcuszkowe


29. 3 x sc
30. UWAGA: drugi rodzaj zakończenia rzędu w robótce, aby był prosty a nie falowany, robimy pół motywu, czyli 3 oczka łańcuszka i
31, 32,33... i pęczek czterosłupkowy (czyli 4 x dc w jednym pęczku).


34. odwracamy robótkę i dalej w tym samym kolorze:
35: 3 oczka łańcuszkowe
36.37. 3 x dc w tym samym oczku (czyli pierwszym) z którego robiliśmy 3 oczka łańcuszkowe


38.39.  omiń 3 oczka i w kolejnych trzech po 1 sc (czyli 3 x sc)
40, 41, 42.  omiń 3 oczka i w kolejnym (wychodzić powinno w środek kwiatka) 7 x dc


43. omiń 3 oczka i w kolejnych trzech po 1 x sc ( czyli 3 x sc)
44. omiń 3 oczka i w kolejnym 7 x dc (powinno wypaść w środku kolejnego kwiatka)


45,46 (teraz widzę, że to to samo zdjęcie dwa razy, przepraszam) - UWAGA brzeg robótki: omiń 3 oczka i w kolejnych dwóch (powinny wypaść dwa ostatnie)  po 1 sc, czyli 2 x sc
47. obróć robótkę, zmień kolor włóczki, i 3 x oczko łańcuszkowe
48 . i skoro to brzeg to połowa motywu, czyli: pęczek 3 słupkowy (bo łańcuszek jest jako 1 słupek), czyli 3 x dc w kolejnych oczkach, ostatnią pętelkę z każdego słupka zostaw na szydełku, narzuć i przeciągnij przez wszystkie 4 oczka



49. 3 x oczko łańcuszka
50. i 3 x sc w kolejnych oczkach
51,52. i jak poprzednio: 3 x oczko łańcuszkowe, pęczek 7 słupkowy, 3 x oczko łańcuszkowe i 3 x sc w kolejnych oczkach i znowu 3 x oczko łańcuszkowe...


53, 54. na brzegu robótki 2 x sc
55. obróć i powtarzaj czynności zaczynając jak  na zdj. 2 i dalszych, ot i cała filozofia :). Prawda, że miło się robi?



Basia już trawę skosiła, teraz prace porządkowe w wozie na zabawki:)...


W tutku jest mała próbka obejmująca dwa kwiatki na rządek, niespecjalnie oddaje urok wzoru, ale tu dzianina stokrotkowa w całej okazałości:



Uwielbiam ten wzór, urzeka mnie za każdym razem, gdy na niego spoglądam, coś bym  jeszcze wydziergała... hmmm... tylko co?

Ściskam słonecznie,
M.

12 komentarzy:

  1. Świetny kocyk.Wspaniale to opisałaś!

    OdpowiedzUsuń
  2. Instrukcja obrazkowa przyda się, bo ja ze schematów ni w ząb nic nie rozumem, pewnie dlatego że z nazewnictwem mam problem... ale gdy zobaczę krok po kroku to już całkiem inna bajka

    OdpowiedzUsuń
  3. Wzorek śliczny. Dzięki ze podzieliłaś się wzorem.
    Jak to co jeszcze z niego wydziergać? To oczywiste: poduszkę do kompletu z kocykiem.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wzorek piękny,zrobiłam już kocyk do wózka a teraz zaczynam poduszeczkę.Pozdrawiam

      Usuń
  4. Chylę czoła, jak czas pozwoli ja też zaprzyjaźnię się z szydłem :)))
    A tymczasem nijak nie mogę się do obserwatorów dodać, o co już od kilku dni walczę i dotyczy każdy z blogów na blogspocie, więc może to u mnie jakiś proces uporu zachodzi ;))))
    NO i kocyk podziwiałam, wyszedł uroczy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Maryś, szydło polecam jaknajbardziej :). mam nadzieję, żę szybko ten upór się skończy i zawitasz do mnie jako stała obserwatorka, zapraszam!

      Usuń
  5. Kurs się przyda kuzynce i mamie, bo też szydełkują, więc Twoja praca nie pójdzie na zmarnowanie :)))


    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Rewelacyjny (i smakowicie kwiecisty) tutek. Zaraz go mamie wyślę.
    Kocyk świetny, ale i pracochłonny. Warto dla efektu. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny wzór ! zaraz go wydrukuję i przyda się w zimie, kiedy wyciągnę szydełko :)
    a jak tam szycie torebek?? :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kocyk piękny a instrukcja jego wykonania bardzo czytelna.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Czy robiłaś ten wzór tylko w jednym kolorze? Przymierzam się do białego kocyka...

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam serdecznie :) Trafiłam na Pani bloga przypadkiem i bardzo się z tego faktu cieszę ;) Jest niesamowicie inspirujący! Ja dopiero zaczynam przygodę z szyciem i szydełkowaniem - mam ambitny plan nauczenia się tego wszystkiego ;) Od jakiegoś czasu chodzi za mną zrobienie kocyka na prezent dla Maleństwa jakie niebawem ma się urodzić mojemu bratu, więc pomyślałam że to będzie dobra motywacja i lekcja ;) Bardzo proszę mi podpowiedzieć jakiej włóczki powinnam użyć na zrobienie takiego kocyka ja w tym poście? Może mi Pani podać konkretną firmę, podesłać linki? Jestem zupełnie zielona w tej kwestii, a zależy mi aby kocyk dobrze służył jego przyszłemu właścicielowi ;D Z góry bardzo dziękuję :) Pozdrawiam. Ola

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...