środa, 27 czerwca 2012

DIY: chusteczka dla złośnicy

Nadchodzi upalne lato podobno... to i dobrze, bo jak patrzę teraz na nasze smętne deszczowe podwórko to mam już dość takiej aury. Aby trochę słońca przywołać - oto krótkie DIY: chusteczka dla małej niesfornej dziewczynki. Moja córka nie znosi czapek, spinek, opasek, chusteczek - nic, cokolwiek bym chciała założyć jej na głowę, wszystko zaraz jest ściągane z towarzyszącym warknięciem (dosłownie: mała Złośnica robi "wrrrrr!'). Opracowałam model chusteczki zawiązywanej jak czapeczka dla niemowlaków - to przeszło, Basiek  nie da rady ściągnąć - uff, mamy ochronę przed słońcem :).

Tak się prezentuje na Złośnicy ;) : 



Do uszycia chusteczki potrzebujemy trochę materiału, lamówkę i jakieś 20 minut. W mojej chusteczce po środku widać sztukowanie - szyłam na oko bez pomiaru główki Basi, bo nie chciałam jej budzić - potem okazało się, że za mały odstęp zrobiłam między końcami chusteczki, więc musiałam rozciąć lamówkę (a że nie miałam już lamówki to wstawiłam paseczek z materiału w kropki).




1. Kroimy według wykroju na zdjęciu - obwód głowy Basi to 47 cm (teraz już to wiem :)- zmierzyłam po fakcie).
2. Zaprasowujemy brzegi i przeszywamy zygzagiem (ja z przodu obszyłam "lamówką" zrobioną ze ścinków materiału w kropeczki).
3. Po bokach fastrygujemy dwie zaszeweczki - patrz wykrój.
4. Łączymy boki lamówką (w tym rozmiarze odstęp z tyłu pomiędzy krawędziami boków - u mnie to wstawka w kropki - 4 cm).
5. Ewentualnie dodajemy ozdobę - np. kokardkę z resztek lamówki.


I gotowe.
Czekamy na słońce!

M.

6 komentarzy:

  1. Śliczna. Dziękuję za instrukcję. Za rok będzie dla nas jak znalazł!

    OdpowiedzUsuń
  2. No rewelacja, chyba moim dziewczynkom takie uszyję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Genialny krój- cudo się prezentuje:D

    OdpowiedzUsuń
  4. Super ! Bardzo fajny kursik :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Rewelacyjny pomysł, a i kursik bardzo przydatny :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ładna chusteczka. Zresztą ja w ogóle lubię groszki :)
    Fajnie rozwiązałaś problem z założeniem chusteczki.

    Moja Paulinka chętnie ubiera chustki, kapelutki przeciwsłoneczne, ale gumki do włosów, frotki, itp, to już niekoniecznie :))

    Pozdrawiam serdecznie

    Ada

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...