poniedziałek, 28 maja 2012

Poniedziałkowy przegląd szydełkowy (5). Kocyk w stokrotki.

Jest! Wreszcie jest i mogę pokazać! Ukończyłam kocyk Basi w pastelowych (a jakże!) kolorach. Wzór nazywa się "ogniste koła", ale ja uważam, że przypomina stokrotki i tak też go nazwałam. O postępach w pracy pisałam już w poprzednich przeglądach, dodam tylko, że miał to być zupełnie inny kocyk złożony z kwadratowych motywów z kwiatem w środku - jednak po wypróbowaniu włóczki "na żywo" projekt zmienił się diametralnie. Ostatecznie kocyk przybrał formę taką:



Wzór stokrotkowy w zbliżeniu :









Wzór bardzo przyjemny w robocie, zaletą niewątpliwie jest fakt, że nie trzeba zszywać motywów. Początkowo nie było w planie ramki, ale jak się okazało (wskazówka dla chętnych wzór wykorzystać) po przerobieniu już dobrych kilku rzędów, robótka w trakcie zwęziła się z początkowego łańcuszka o wym. 60 cm do prawie 50 cm! Nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło, bo teraz uważam, że z ramką wygląda lepiej (jakoś tak szlachetniej ;) ).

Jeszcze radosny kłus obdarowanej wzdłuż kocyka:


... i kocyk trafił do swego miejsca przeznaczenia:



Ostateczne wymiary to 120/60 cm, tak aby pasował jako narzutka na łóżeczko Basiowe ze szczebelkami. Zrobiony jest z cienkiej włóczki akrylowej "Kotek", szydełkiem nr 3 - jest mięciutki i cieniutki (no względnie, po prostu jak na kocyk cieniutki), idealny na letnie okrycie do drzemki.

W następnym przeglądzie wzór i mam nadzieję tutorial (choć wiele się w nadchodzących dwóch tygodniach u nas dziać będzie, ale ufam, że się uda). Zapraszam!

Magdalena

[edit] p.s. jeszcze dzierganie kocyka z widokiem na Tatry :). Zapomniałam dodać zdjęcia, a szanowny małżonek specjalnie robił.




16 komentarzy:

  1. bardzo dzięwczęcy i jaki duży ! podziwiam chyba długo dzirgałaś :) Oj jak ja lubię poniedziałkowe przeglądy

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczny! Kolory bardzo przyjemne i rzeczywiście z ramką elegancko wygląda. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. ale piękny!pojęcia nie mam jak go zrobiłaś,ale wygląda genialnie

    OdpowiedzUsuń
  4. przecudny kocyk! A przy takim widoku to można robić i robić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Prześliczny pled ,gratuluję :)

    OdpowiedzUsuń
  6. och przecudny. Ostatnie zdjęcie niesamowite.

    OdpowiedzUsuń
  7. Faktycznie stokrotki - pomponiaste!!! Będe takie niedługo wysadzac do rozsadnika to się napatrzyłam na zdjęcia HI HI! Z ramką rzeczywiście ma bardziej "uporządkowaną" formę - powiem szczerze że trudno sobie wyobrazić jakby wygladał bez ramki...brzeg byłby falowany..chyba...Bardzo fajnie dobrałas kolory! Np. ja nie zdecydowałabym się na beżyk a on naprawde super wygląda!!!Ale mi narobiłaś apetytu na szydełkowanie - wiesz tak sobie marze o pledzie w niebieskościach - na ranczo!

    OdpowiedzUsuń
  8. Pięknie dobrane kolory! Ślicznie się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie wierzę, że można tak sobie ot po prostu dziergać ;))) Jakieś krasnoludki pod palcami mieszkają, albo masz zaczarowane szydełko :)))

    OdpowiedzUsuń
  10. Śliczny kocyk i jeszcze ten dobór kolorów trafiony w stu procentach... włóczka wygląda na mięciutką w dotyku i mam nadzieję, że taka jest... Ty masz chyba naprawdę zaczarowane szydełko jak zauważyła Maryś :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Sliczny! Naprawde fajnie go zrobiłaś i zgadzam się, że ramka jest jak najbardziej na mijescu, dodaje mu elegancji. Modny babciowy wzór, ale na szczęście, nie kolejne babciowe kwadraty :) Super dobrane kolory i wspaniała aranżacja zdjęć, brawo za całokształt!

    OdpowiedzUsuń
  12. Oj to się nadziergałaś...ale efekt piękny:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie wiem jak to się robi, ale jest śliczne.

    OdpowiedzUsuń
  14. Baaaardzo się cieszę i rumienię na tyle pozytywnych komentarzy! Dzięki dziewczyny, dodajecie mi skrzydeł!

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękny wzór :) Chyba się skuszę na jego wykonanie, bo "Kotek" zalega mi w szafkach :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...