poniedziałek, 23 kwietnia 2012

Poniedziałkowy przegląd szydełkowy (2). Podkładki.

Dawno mnie tu nie było! Dwa dni temu wróciliśmy z Baku i nadal się przestawiamy na nasz czas (my tzn, ja i M, bo dzieciaki o dziwo od razu od następnego dnia funkcjonują w naszych godzinach) my zaś o 5.00 rano wyspani jak skowronki, a wieczorem ledwo ciepli. Było pięknie! Zupełnie inaczej niż w naszych wyobrażeniach. Jak obrobię zdjęcia, to z pewnością jakieś wspominkowe migawki wstawię. A na razie proza życia - czyli POTWORNA góra prania! Pralka i suszarka chodzą non stop.
Ale ja tu nie o tym. W drugim przeglądzie szydełkowym się spowiadam z postępów nad projektami szydełkowymi właśnie. 
1. I oto zapowiadane: podkładki pod kubki - prezent dla naszych gospodarzy w Azerbejdżanie. Nie wiem dlaczego ubzdurało mi się, że mają kuchnię w kolorze białym, wybrałam więc kolory zimnego różu i szarości. No nie mają białej kuchni, ale może kiedyś będą mieli ;), do obecnej podkładki też pasują, choć nie aż tak.



Teraz jak już trochę poczytałam literatury fachowej, to wiem, że motywy szydełkowe się prasuje, żeby nadać im kształt. Niby proste, a nie wpadłam na to! Dlatego na zdjęciach podkładki są trochę "naturel", prosto spod szydła :) -  następnym razem się poprawię.  Szydełkowanie od niedawna jest moją pasją, więc - jako początkująca - pewnie nie raz jeszcze takie "fapa"  popełnię. Zaawansowane dziergaczki proszę o uśmiech z pobłażliwością, a te początkujące mam nadzieję, że  się ucieszą z kolejnej nowej wskazówki.

Wzór na motyw z kwiatkiem poniżej (szukałam motywu do kocyka Basiowego, który miał być w kwiatki generalnie) . 


 A dalej wszelkie wariacje z zastosowaniem dwóch kolorów (ja nie robiłam pikotek, tylko obleciałam całość łańcuszkiem).


I jako prezent:




2. Zestaw wiosenny i poduszkowy RASZ (o których pisałam w poprzednim przeglądzie ) - bez zmian, robota niestety stoi, ale za poduszkę to muszę się już brać, bo termin końca akcji  wymyślonej przez Truskaveczkę to 30 kwietnia!


3. I ostatni projekt, a właście obecnie najważniejszy to kocyk Basiowy. Włóczki już dotarły, kolory są takie ... mniam. Niestety (albo stety) w związku z ograniczonym budżetem spowodowanym urlopem wychowawczym, chcąc obniżyć koszty, zamówiłam włóczki akrylowe zamiast bawełnianych. Kolory i owszem piękne, takie o jakich marzyłam, ale ... i tu kolejna nauka - takie wzory kwadratów kwiatkowych o jakich marzyłam zdecydowanie lepiej wychodzą przy użyciu włóczek bawełnianych ! lub innych "bezmeszkowych". Motyw poprzednio przeze mnie wybrany wyglądał w tej włóczce okropnie! - rozmyty i sflaczały (włóczka jest cieniutka, wszak kupiona z zamiarem zrobienia kocyka letniego). Nastąpiła więc diametralna zmiana planów, znalazłam cudny wzór idealny do takiej włóczki ! kocyk się robi... ale o tym w kolejnych poniedziałkowych doniesieniach ...





 p.s. żeby nie było, z kwiatkowego, bawełnianego kocyka nie zrezygnowałam, projekt czeka na bogatsze czasy!
M.

7 komentarzy:

  1. Bardzo ładne podkładki - lubię połączenie szarości i różu. Czy możesz zdradzic jakim szydełkiem plotłaś lub z jakiej włóczki? Szukam od jakiegoś czasu ładnego motywu na podkładki pod kubki i ten mi się spodobał :)

    Mój poduszkowy RASZ leży i kwiczy :) Napewno nie skończę, bo mam środki zaledwie do 20 kwadratów... a potrzebuję 120 :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :). Szydełko 3,5 mm, włóczka akurat tu akrylowa.
      Co do RASzu - to ja mam zatem minimalistyczne zamiary :), mam 9 kwadratów ;) - wstyd byłoby zatem nie skończyć.
      M.

      Usuń
  2. Podkładki bardzo ładne, uwielbiam to połączenie kolorystyczne...z tymi zaległościami to jak u mnie...narzuta, którą w planach miałam skończyć na święta gotowa jest dopiero w połowie:(( ech ta wiosna;)pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki za schemat :) wydrukuję i kiedyś skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ładne podkładki,ciekawa jestem jaki wymyśliłaś wzór na pled.
    ja kończę pled ecru mam już 105 kwadratów zostało do zrobienia jeszcze 40.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczne podkładki ,szkoda ,że sie nie znam na tych schematach ,bo bym sobie takie zrobiła :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale fajnie, ze tutaj trafiłam. Bardzo fajne pomysły. Taki poniedziałkowy przegląd też by mi się przydał. Może byłaby to jakaś mobilizacja :)))

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...