wtorek, 6 marca 2012

Kocyk dziergany na szydełku. Tutorial cz.2.


Obiecana kolejna część instruktażu zrobienia kocyka serduchowego. Jak dokończyć motyw - robienie ramki. Sposoby łączenia kwadratów. Zapraszam!

Zaczynamy:




















































A teraz trochę o łączeniu:

Można zszywać igłą z nitką: - na okrętkę lub na płasko



Możńa też szydełkiem - oczka ścisłe zamykające lub półsłupki, generalnie łączymy motywy po stronie wewnętrznej robótki, zatem dwie zewnętrzne strony powinny przylegać do siebie. Łapiemy zewnętrzne lub wewnętrzne pętelki. W moim kocyku zrobiłam łączenie na stronie prawej, wtedy wychodzą takie właśnie "grzbieciki"  uwydatniające kratkę, gdy jest łączone na lewą stronę koc wychodzi bardziej "płaski".



A tu inne wariacje na temat:



I w praktyce:













Uff ... i dobręliśmy do końca :). Urobiłam się przy tym kursie po kokardy. Mam nadzieję, że instrukcje są wyczerpujące. Wszelkie uwagi mile widziane. 
Uciekamy z Baśką na spacer, bo słońce piękne! Wreszcie!
Pozdrawiam!
M.

26 komentarzy:

  1. Piękne kolory tego kocyka. A właśnie w weekend kupiłam sobie szydełka i jeden motek włóczki. Może za jakiś czas na moim blogu też pojawi się coś szydełkowego. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny kocyk, instrukcja tez az by sie chcialo spróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki dziewczyny :). Bee - spróbuj, spróbuj - satysfakcja gwarantowana ;).

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie to wygląda ,ale chyba jednak nie na moje umiejętności :D

    OdpowiedzUsuń
  5. O rany...piękny!!! Muszę spróbować, choć jak dotąd robiłam tylko kwadraty ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wiesz, ze piękny. Nabyłam szydełko i będę trenować "słupki"...:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję, wreszcie znalazłam jasno i prosto pokazane łączenie elementów. Nigdy mi to nie wychodziło. Teraz spróbuję i może wreszcie będę miała wymarzony szydełkowy kocyk :) Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  8. Kocyk świetny! Tutorial wyczerpujący.
    Właśnie dzisiaj zabrałam się za szydełkowanie. Niestety nie jestem u siebie i muszę liczyć na kilka kolorów jakie udało mi się znaleźć.
    Osobiście, jestem Ci wdzięczna za zamieszczenie tego tutorialu.

    Basia

    OdpowiedzUsuń
  9. Śliczny kocyk, piękna robota tak mnie zainspirowalas ze jak tylko skończę mój obecny projekt zabieram się za robienie takiego. Kolorki tez rewelacja! Brawo!!! ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Oczywiście będę korzystać z twojego instruktorzu - dzięki za zamieszczenie. Pozdrawiam, Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  11. no twój kocyk namierzam sie juz od dwoch tygodni, dzisiaj zrobilam probe generalna czy kumam wzor z resztek starej welny, super tutorial wszystko wytlumaczylas krok po kroku jutro ide kupic wełne i do dziela DZIEKUJE CI za inspiracje !!!
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Piekny kocyk Swietny tutorial. Wlasnie zrobilam pierwszy kwadrat i mam pytanie : Jakiej wielkosci sa Twoje kwadraty na zdjeciach wydaja sie dosyc duze a moj wyszedl okolo 6cmx6cm?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, cieszę się że tutek się przydaje :). Moje kwadraty wyszly ok 9 cm na 9 cm. Zalezy to od grubośći zastosowanej włóczki i rozmiaru szydełka - tu robiłam szydełkiem 3,5 mm co do włóczki dokładnych danych nie pamiętam - akryl na szydelko 3-3,5.

      Usuń
  13. Właśnie zbieram szydełkowe tutoriale. Zima nadchodzi, może znjadę kilka wolnych wieczorów na naukę. Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Robię kocyk według wzoru z włóczki baby - dla dzidzusia który jest jeszcze w brzuchu i raczej jest dziewczynką, ale bałam się zaryzykować z różowym kolorem. Robię niebiesko - błękitno - pomarańczowy z granatowymi obwódkami serduszek. Wychodzi sliczny!!! Mam już 70 elementów i zszywam systematycznie, bo też tego nie lubię, więc nie chcę zostawić na koniec zszywania całości. Włóczka jest super miekka, trochę jak bawełniana, chociaż to acryl. Dziękuję autorce bloga za opis i pomysł!!!
    Aga

    OdpowiedzUsuń
  15. Hej Madziu, spodziewam się drugiej pociechy - i zaczęlam robić kocyk zółto 0 bordowy. Pozdrawiam - Jedwabna niteczka

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetne tłumaczenie!! Przed chwilą skończyłam robić kocyk dla córeczki różowo-ecru, wyszedł świetnie!:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Witam - kocyk piękny.
    Chciałam tylko zapytać czy to normalne ze ktoś kopiuje zdjęcie i wrzuca np. na FB? chodzi mi konkretnie o to: https://www.facebook.com/pages/Ba%C5%84kujemy/159724540786447?hc_location=stream pisałam do owej facebookowiczki, ale ona sobie nic nie robi z kopiowania czyiś dzieł. Pozdrawiam Monika również szydełkująca.

    OdpowiedzUsuń
  18. Dziękuję, za poświęony czas i twoje tłumaczenie, zaczęłam robótkę, jak kiedys skończę,pokaże,pa

    OdpowiedzUsuń
  19. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  20. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  21. Dzięki Tobie łatwiej mi podejmować wyzwania. Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  22. Dzięki Tobie łatwiej mi podejmować wyzwania. Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  23. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  24. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...