sobota, 3 marca 2012

Kocyk dziergany na szydełku. Tutorial cz.1.


Dzierganie opisanego  w poprzednim poście kocyka serduchowego - część pierwsza. Jak wyszydełkować serduszko - krok po kroku od pierwszego oczka!. Zapraszam!




Na pocżątek trochę teorii, a dalej zdjęcia w praktyce. Dla wprawniejszych oto wzór całego kwadratu:

I dla trochę mniej zaawansowanych instrukcje poszczególnych elementów legendy:

chain - łańcuszek


slip stitch - oczko ścisłe zamykające - oczko ślepe



single crochet - oczko ścisłe zwykłe (sc)



double crochet - słupek (dc)



triple - podwójny słupek (tc)



double triple - słupek potrójny (dt) - jak podwójny tylko o jeden narzut więcej na początku.


Poniżej dokładne zdjęcia z opisem:



Robimy pierwsze okrążęnie:







Zaczynamy drugie okrążenie:
















Trzecie okrążenie:












Czwarte okrążęnie:








Uwaga czubek serduszka  (w jednym oczku dc,tc, oczko łańcuszkowe, dc)


















Uff ... dobrnęliśmy ... gratulacje! Druga część tutorialu - ramka i łączenie elementów na dniach, robi się aktualnie, bo trochę tych zdjęć napstrykałam. Wszelkie uwagi mile widziane!
M.

17 komentarzy:

  1. Wow , jestem pod wrazeniem !!! pled fantastyczny

    OdpowiedzUsuń
  2. ale się napracowałaś! dzięki za tutek,bo jestem ciekawa łączenia:]

    OdpowiedzUsuń
  3. Super tutek ! Kocyk świetny ! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobilam pierwszy kwadrat :-) Dziekuje za tutorial i schemat :-)) Zapraszam do mnie tam jest zdjecie mojego dziela :-))

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja Cię podziwiam, że dobrnęłaś do końca ! Nadziergałam swego czasu serduszek z tej samej ukochanej książki, ale służą jako dekoracje ścienne, dekoracje wszelkie, aplikacje wszelakie. Brakło mi cierpliwości. Obiecałam sobie kiedyś, że wrócę do niego na emeryturze. Dla wnuczków :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo mi się podoba kocyk, który zrobiłaś i właśnie go dziergam sobie w kolorze niebiesko-szarym, ciut zmieniłam końcówkę schematu, bo wydaje mi się, że wtedy serduszka są okrąglejsze. Ale oczywiście nie mówię, że mój pomysł jest lepszy. Po prostu bawię się tym :)
    pozdrawiam, Lena z krainy kurczaków

    OdpowiedzUsuń
  7. Super Tutek:)
    Może się zdecyduję? Choć nie wiem czy podołam:)
    Myślisz, że dla dzidziusia lepsza jest włóczka akrylowa czy bawełniana?

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzięki, dzięki i po stokroć dzięki! Tyle razy mi się nawinąć w przeglądarce ten kocyk i zawsze wpatrywałam się w niego, a teraz przypadkiem znalazłam ten opis. Biorę się do roboty.

    OdpowiedzUsuń
  9. Extra opis i extra kocyk :) Kolejny raz natchnełaś mnie :) (pierwsza była smoczyca)
    Serduszka od razu zwróciły moją uwagę - ale wykorzystałam je do stworzenia torebki.
    Zdjęcie na moim blogu - zapraszam...

    OdpowiedzUsuń
  10. Uff, udało mi się nawet zrobić to serduszko:)))))
    Kursik super
    Dziękuję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. super kurs! dzięki niemu w koncu zaczęłam oswajać szydełko :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jakiej wloczki uzyłaś? Chodzi mi o konkretną nazwę. Szukam czegoś
    miękkiego dla dziecka

    OdpowiedzUsuń
  13. Super jest Twoj blog, od jakiegoś czasu ciągle wchodzę i znajduję co raz to śliczniejsze cudeńka. Chciałabym nauczyć się szyć. Ale jak narazie od jakiegoś czasu szydełkuję z lepszym lub gorszym skutkiem. Właśnie zamierzam zrobić ten kocyk serduszkowy dla bratanicy :).
    Pozdrawiam serdecznie
    Ilona

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie wiem dlaczego ale wychodz i na samym konvu za malo oczek (22 lub 23)eh.... juz nie wiem gdzie robie blad...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam ten sam problem. Przeanalizowałam dokładnie opis ze zdjęciami. Nie ma możliwości żeby wyszło 27 oczek. :( Pomocy.

      Usuń
  15. Witam serdecznie. Kocyk jest niesamowity. Dopiero zaczynam przygodę z szydełkiwm i już mam ochotę go zrobić. Mam pytanie. Czym sie różni oczko ścisłe zwykłe od półsłupka? Wygląda mi to na to samo.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...