poniedziałek, 28 listopada 2011

Powstało przed wyjazdem cz.2 - tutorial - spódniczka dwustronna dla Basi


A z cyklu "Powstało przed wyjazdem" dwustronna spódniczka dla Basi, taka wsuwanka. Rozmiar 62/68. Powstała specjalnie na okazję urodzin taty i brata (urodzili się tego samego dnia roku :) ). Czas wykonania: 3 wieczorne godziny (ale należy wliczyć do tego: czas robienia zdjęć - za jakość z góry przepraszam, ale jak widać robione wieczorową porą przy sztucznym oświetleniu, czas karmienia Basi oraz wykonanie dekoracji na torcie).




A zatem: potrzebujemy - 2 prostokąty 31 x 25 cm , 2 kwadraty 31 x 31 cm, szeroka gumka o dł 47 cm, nici.
Wymiary spódniczki po uszyciu: w pasie - 2 x 23 cm, długość 21 cm.
Z dwóch  materiałów wykrawamy po dwa prostokąty. W zależnośći od wymiarów dziecka długość jednego boku to połowa obwodu brzuszka plus po cztery centymetry na zapas po obu bokach. Długość drugiego boku to orientacyjna długość spódniczki plus po 2 cm zapasu. Basia ma brzuszek 46 cm więc prostokąty wycięłam 31 cm x 25 (to z mięciutkiego jeansu) oraz 31x31 z kratkowanej bawełny. Prostokąty z jeansu są krótsze, gdyż to dosyć gruby materiał i nie chciałam już go zaprasowywać i zakładać, żeby było mięciutko, więc jest przycinany zyg-zagiem. Ale jeżeli ktoś szyje z dwóch miękkich, cienkich materiałó to po prostu należy wykroić cztery takie same części.


Na obu częściach mięciutkich (nie przeznaczonych do zig-zaga) zaprasowujemy jeden bok na zakładkę.


We szystkich czterech częściach po bokach profilujemy spódniczkę:



Na jednej z części można wyszyć wzorek czy naszyć aplikację. Ja ponieważ jestem domorosła krawcowa to zawsze wszystko rysuję czy fastryguję (choć podobno prawdziwa krawcowa nie fastryguje :) ) - ale ja prawdziwa nie jestem , więc fastryguję.


 
Ja akurat wyszyłam "kieszonki" ściegiem jodełkowym, trochę krzywo wyszło niestety...

Zszywamy po bokach oddzielnie dwie strony spódniczki:




 W części jeansowej przycinamy zig zagiem górną krawędź, wkładamy jedną spódniczkę w drugą - lewą do lewej strony, spinamy spinaczem lub szpilkami tak by szwy boczne się z sobą stykały i fastrygujemy po prawej stronie lub od razu zszywamy na maszynie. Ja użyłam tu ściegu prostego.




Teraz czas na gumkę, ja użyłam grubej, ze względu na wygodę maluszka, ciensza uciskałaby brzuszek. Długość gumki na obwód brzuszka Basi 46 cm to 47 cm (1 cm na zakładkę do zszycia) .


Gumkę zszywamy do długośći obwodu brzuszka.


Przekładamy do środka pomiędzy warstwy, fastrygujemy i przeszywamy na maszynie ściegiem prostym.




Teraz czas na dół. Odmierzamy długość jaką chcemy nadać spódniczce (w moim przypadku 21 cm) - w części jeansowej ucięłam znowu zig zagiem. Drugą część (tu kratkowaną) przycinamy o 1-1,5 cm dłużęj i zaprasowujemy tak , aby troszkę wystawała. Fastrygujemy (lub nie ;) ) i zszywamy ściegiem jodełkowym.






I spódniczka gotowa.



A tak się prezentuje na Basi.




A zatem do dzieła!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...